вторник, април 22, 2008

Как ОББ обърка всичко, което можеше да се сбърка

Днес реших да разплета проблема с преиздаването на фирмената ми дебитна карта за което писах в предната пулбикация. Реших да направя малък тур и да издиря къде трябва да си получа изтеклата фирмена кредитна карта и изгубената дебитна. Оказа се не лесна задача. В един от клоновете, кедето се съмнявах, че може да ме чакат картите в началото ми казаха, че нямат никаква нова карта за мене. След десетминутно ровене в системата им се оказа че имат една за мене - изгубената дебитна карта. Много се зарадвах, защото тази карта я използвам най-много, спестява весенето по опашки и писането на тъпи банкови документи. Оказа се, че не са я продължити с нов период а само са я преиздали със същия период. Стори ми се тъпо решение - чисто нова карта, която важи само още четири месеца и след това пак трябва да се разкарвам за нова. Както и да е, щом трябва, ще се разходя лятото пак. Какво обаче се оказа. Няма да повярвате - вместо да преиздадат фирмената ми VISA, бяха преиздали личната ми VISA, която спокойно седеше в портфейла ми чакайки по-добри времена да бъде изполвана. О, небеса! Оказа се, че през тези 3 седмици фирмената карта която изгулих не е била дори блокирана, защото когато съм се обадил да я блокират, някой заспал мухльо не е проверил дали случайно нямам две VISA карти и е блокирал първата, която му се е появиля в системата. Побеснях! Защото не само, че не свърших работа, но трябва да чакам още 3 седмици за фирмената карта, защото ОББ няма експресно издаване на карти. Обадих се в централата, говорих с няколко служителя, но се оказва, че няма виновен за гафа и никой не иска и не може да поеме отговорност за грешката . Както за всичко друго в България.

Сериозно се замислям дали да не си сменя банката. Ето поне три причини:

1. ОББ нямат ясна политика към фирмите, които обслужват - нямат фирмени кредитни карти, подобинето на кредитна карта което изполвам е без чип и в нормалните страни хората ме гледат като полезно изкопаемо и търсят по половин час химикал, за да се подписвам на бележките. Просто защото всички карти в Европа отдавна са с чипове. Не и в ОББ. Питам ги имат ли някакви планове да поставят чипове или поне да пуснат нормална КРЕДИТНА фирмена карта - вдигат раменете.

2. Връзката с кол центъра никаква я няма. Преди беше горе доло поносимо, сега е ненормално зле. След като си изслужал дългото им тонално меню, набрал си ЕГН-то си, и се надяваш някой да ти вдихне телефона връзката внезапно се разпада....и почваш наново. Ако пробиеш и не дай си боже си избрал неправилното меню, ти се налага като латерна да повтаряш за проблема на поне 4 служителя докато попаднеш на някой, който може да ти свърши работа. По-бързо ще е да отидеш до близкия клон - поне има доста - отколкото да очакваш да получиш информация по телефона.

3. Електронното банкиране по-често НЕ работи отколкото работи. След 6 часа почти всеки ден изчезват последните транзакции и е невъзможно да проследиш какво става със сметката ти. Подкарването на сертификата ми за електронен подпис под Firefox и Mac OS отне повече от месец и солидна сметка за телефонни разговори. Нервите, които потроших няма как да ги остойнотя.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, използвайте кирилица за да коментирате.