понеделник, април 21, 2008

Как банките в България се грижат за клиентите си

Бях решил, че няма да пиша за проблеми с банки и услугите, които предлагат. Но не се издържа вече. Преди повече от месец имах проблем с електронния подпис и контакта с ОББ по телефона ми струваше точно 30, 40 лв - всички безрезултатни опити да се свържа с тях през 070011717 и останалите телефони, които навъртях - събрах над 11 телефона на различни служби в ОББ. Така или иначе въпросът не можа да бъде решен по телефона, затова трябваше да отида на място в клона, който ме обслужва.... Загубеното време и нерви няма ди ги остойностявам. Преглътах, реших -"Случва се, хейде сега....Важното е да не се повтаря..."

Днес обаче се повтаря същата история. Преди две седмици си загубих фирмената дебитна карта, блокирах я по телефона и после ходих на място да напиша заявление за преиздаване. Обясниха ми, че ще я получа в клона, в който ми е издадена. Кой е този клон питам, защото междувременно сменихме няколко клона и не си водя точна статистика коя карта в кой клон ми е издадена. Не могат да ми отговорят. В централния клон на банката съм - Мария Луиза - и там нямат информация за това? Какво трябва да направя? Да се поразходя из всички клонове, които са ни обслужвали и да проверя дали случайно не е там новата ми карта. Хубаво, имам нужда от разходка и времето е хубаво....Обаче кой ден да го направя? Няма кой да питам кога и дали е готова картата? Може би трябва да правя тура всеки ден?

Решавам да се обадя на 070011717, за да проверя наиситна ли няма как да разбера в кой клон ще ми бъде изпратена новоиздадената карта. Общо 30 минути - 5 обаждания, от които едното 10 минути в изчакваме. Веднъж пробивам, колежката ми обяснява, че ще ме свърже с фирмен отдел. Някакъв младеж вдига, обяснявам наново всчико....след което той ми затваря телефона без дума да каже. Явно е, че имат недостиг на кадри в кол центъра си.... Ами да вдигнат заплатите които предлагат на служителите си, защото иначе клиентите им ще се вдигнат...

Правя отчаяни опити да се свържа с банката....няма да стане по телефона.... Ще ходя до банката, и сериозно ще си помисля дали да не си преместя клона наново, но в друга банка-дърво. Защото като чета отзивите във блоговете на разни приятели май всички банки си приличат по едно - лошото обслужване. Дървобанки!

6 коментара:

  1. Най-лошото е, че по-голяма част от служителите в Банките са много некадърни в това, за което са назначени (не искам лично някой да обидя)!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, куца е ситуацията с банковото обслужване. Истината е, че в момента се сещам за малко на брой, но пък крещящи примери за неприятно обслужване.
    Аз лично бих ти препоръчала ЦКБ - добро ниво на услугите, до сега не са ме "пренебрегвали", а съм ги тормозила по всички начини. Нямам особени забележки.
    Откъм Кол център - ОББ беше добре преди 4 години. След като порастна драстично, цялостното ниво падна.
    Аз много обичам Пиреус. Техен клиент съм в Гърция и съм особено щастлива от този факт. Изключително обслужване! Няма да ги сменя по абсолютно никакъв начин.
    В България обаче са им груби служителите. А мен това не ме кефи.

    ОтговорИзтриване
  3. Пиреос Банк е малко недоразвита в България, поне според мене. Имам един потребителски кредит, който е към TBI и трябва по някаква причина да внасям в Пиреос. В началото нямаха такса за обслужване при внасяне от техен клон, но от два три месеца е мисля 5 лв, което обезсмисля разходката до техните клонове, които са толкова нарядко колкото влака София - Бургас....не става....Единствената банка, от която имам добри впечатления е Първа Инвестиционна - много клонове, добро обслужване, възпитани и бих казал красиви служителки....

    ОтговорИзтриване
  4. ДСК БАНК АД ОБСЛУЖВА ТАКА:
    Като клиент на въпросната банка, напоследък непрекъснато се сблъсквам с абсурдни проблеми почти във всички клонове. Предоставям и едно резюме на незабравимите ми забавни моменти:
    1. Нови служители, които направо си признават, че не разбират от операции с депозитни сметки.
    2. Тайната на банковите операции е чист мираж- често други външни лица, намиращи се в банката се оказват в прекалена близост до клиента, който е в процедура на обслужване.
    3. При вноска по срочен депозит, банков служител задава следният въпрос: “Желаете ли вносна бележка и анекс към договора?” Тук зададените въпроси са просто абсурдни.
    4. Банката издава анекси с неясно, неточно и непълно съдържание- “Днес, 15.10.2008год. в гр. ХХХХ(липсва) между “Банка ДСК” ЕАД, представлявана от ХХХХХ (липсва)- на Банка ДСК ЕАД…”
    5. Цялата процедура по реда на изчакване е парадоксална- чакаш примерно за вноска по сметка 20 минути с номер 110, в същото време забелязваш нов клиент, но с номер 400, който изобщо не е чакал 20 минутки, а веднага идва редът му, а след това, се оказва, че ти си обслужен от същото гише!
    6. Отиваш в банката като титуляр на сметки и искаш разпечатка за движението по наличните сметки, банков служител ти отговаря- “Имаме забрана да предоставяме подобна информация” Упорстваш, търсиш си правата, а се оказва, че банката нямало право да предоставя информация на титуляр, относно наличните му сметки… Проблемът опира до Мениджър и се разрешава с неловко мълчание!
    7. Отиваш да довнасяш по срочен договор, а служителят ти отговаря: “Без да предоставите Договор, не може да извършите довнасяне”- Тук се сблъскваме отново с парадоксална ситуация, тъй като съм извършвала операции по довнасяне, без да се е налагало да предоставям Договора. Проблемът отново се разрешава или чрез мини скандал или чрез надхитряне- Просто отиваш в друг клон на същата банка, където се оказва, че при довнасяне няма нужда от Договор.
    8. Отиваш на място до Банков клон за повече информация по някой нов продукт и вместо да получиш адекватен и компетентен отговор ти предоставят едно листче с телефонния номер на “Кол центъра” и ти казват, че въпросният телефонен център на банката е денонощен и че именно от там ще получиш отговор на въпросите си.
    9. Дори и да подадеш жалба, никога не получаваш писмен отговор.
    При всичките тези проблеми, все още съм клиент на БАНКА ДСК! БЕЗ КОМЕНТАР

    ОтговорИзтриване
  5. Бях клиент на ОББ и ги изтърпях само месец. То писане и попълване на бланки като на приемен студентски изпит, а за мен си е чиста загуба на време и кибицане на безконечни опашки.

    За служителките пък да не отварям дума...само една единствена, с която може да се общува нормално.

    Смених ги с Булбанк и съм по-доволна, но явно има значение за кой град става дума, защото в София също не са цвете за мирисане.

    ОтговорИзтриване
  6. Действително Булбанк са според мен са на най-високо ниво относно обслужването на клиенти. Била съм клиент и на Пиреос и на ЦКБ, налагало ми се е да правя вноски и в ПИБ. Там обслужването е на добро ниво, но за една елементарна вноска губиш много време. Първо отиваш при един служител, който прави нещо си ... а след това чак на касата.

    ОтговорИзтриване

Моля, използвайте кирилица за да коментирате.