събота, май 03, 2008

Езерата на Орегон

Започна се! Първия ден след пристигането ми не беше особено интензивен от гледна точка на забележителности, но пък за сметка на това се запознах с дузина забележителни хора. 

Първата ми нощ в Орегон прекарах в една невероятна къща, снимки от която ще публикувам през следващите дни. Не бях спал в толкова разкошна и просторна къща, с френски прозорци, кухня колкото двустаен апартамент в България и няколко стаи за срещи, 8 спални всяка със собствена баня, тоалетна и дрешник....

Днес, обаче, на втория ден от престоя ми поехме на път. Към езерото Фостър, което е разположено на  двадесетина километра югоизток от Албани, малкото градче, в което съм отседнал. Езерото се оказва язовир, но това не го прави по-малко атрактивно. Още по-интересно е, че селището, разпложено до него се нарича Sweet Home - много подходящо име като се има предвид невероятната гледка и природни дадености. 

Орегон е известен с вековните си гори, просторни долини и заснежени планини. Природата наистина е запленяваща и много ми напомна на Родопите като ландшафт и растителност. Разбира се, има видове, които не съм срещал по нашите земи, но аз съм невежа на теба биология, така че няма да си позволявам да правя повече заключения по тази тема. 

Забележително е колко поддържани и приятно изглеждащи са всички къщички в района. С малка градинка отпред и тлъста, плътна зелена покривка от трева по целия двор. Всъщност понятието двор тук е много размито, защото няма огради и трудно можеш да разграничиш къде свършва дворът на една къща и започва този на другия. Нещо тотално различно от типичното "одворяване" в българските градове и села, където между къщите и улицата можеш да видиш всякакви видове грозни зидове, бодлива тел и неподдържана растителност...

И сега малко снимки, защото всички думи ще са излишни:


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, използвайте кирилица за да коментирате.