Днес е последният почивен ден, и реших да изляза да пия едно кафе някъде. 100 грама сладки е изборът ми за торти, но кафето им наистина не е добро. Сносно кафе близо до нас има в Сердика център, неприятното е че няма много избор - едно запушено кафе на входа и две Costa Cafe. Повече ми харесва обстановката на горния етаж, и това беше естественият избор.
Поръчах си лате с джинджифилови бисквитки, от коледните предложения. Платих и зачаках. И ми поднесоха обикновено лате. Когато попитах къде са джинджифиловите бисквитки (топинг от няколко трошички) бариста ми отговори, че се свършили и не вижда какъв е проблема! Аз видях в отговорът му поне 4:
- Защо не ми казахте че нямате джинджифилови бисквитки когато поръчвах напитката? - "Ми момичето на касата не знае, че нямаме." Странно, тя седи точно на 1 метър от кафе машината.
- Защо не ми казахте, че няма джинджифилови бисквитки когато ми правихте кафето и аз гледах как го приготвяте? - "Мога да ви добавя малко шоколад"
- Какво правим? - "Ми, дайте касовата билежка и ще оправим нещата." Чудесно, помислих си, ще ми върнат парите и ще ме компенсират с едно обикновено лате. Нищо подобно. Просто ми върнаха парите с което ми казаха буквално "Довиждане!"
- Може ли да ми дадете книгата за оплакване? - "Разбира се!" Донесоха ми една празна тетрадка с корави корици. Празна като книгата "Какво знаят мъжете за жените". Няма да пиша в тази тетрадка, чийто първи лист удобно ще бъде скъсан в последствие, все пак имам блог! Със сигурност ще постигна повече да напиша тук тези няколко реда, отколкото да се мъча с химикал да пиша на тетрадка без редове.
Дори twitter акаунт нямат, @costacoffee има точно един пост публикуван преди 1178 дни. Това в интернет е пост от каменната ера!
Това беше последното ми Коста лате! Последното Коста изживяване. Не съм за безплатното лате. Не е това смисълът. Кафето е изживяване. То е комбинация от приятен аромат, добра обстановка и добро обслужване. Предпочитам усмихнатият и дружелюбен персонал в Старбъкс. Където наистина ме карат да се чувствам добре. Нищо че нямат лате с джинждифилови бисквитки.
Разбира се, не се стърпях да пиша и на стената им във Facebook, разбира се, отзвук нямаше:
Разбира се, не се стърпях да пиша и на стената им във Facebook, разбира се, отзвук нямаше:
Не се оплаквай, поне са ти дали повод за блог пост. Сега бегом в Yelp и Google Maps да им сложиш звездичка, от самотните.
ОтговорИзтриванеХодя в Costa от няколко години, или, по-скоро, ходех няколко години в coffeeheaven и последната година и малко в Costa, след като ги завзеха, но персоналът на повечето места е един и същ.
ОтговорИзтриванеПосещавам супер активно костите в CCS, на Шишман и в Mall of Sofia. В Costa в Сердика на първия етаж седя често (долния, минус две май се води), но на горния и аз съм имал 2-3 оплаквания.
Ходил съм поне 200 пъти в останалите заведения и всичко е било наред. Виждал съм те често в Starbucks в The Mall, така че бих му дал втори шанс като нормална съпоставка. А май и в coffeeheaven в CCS съм те мяркал веднъж или два пъти преди.
Мен също ме издразниха последния път, когато посетих Costa срещу народния театър. Както обикновенно след дългите пости реших да изпия чаша топло мляко с какао с добавка шоколадови парченца.
ОтговорИзтриванеВлезна с усмивка поздравих човека зад щанда и поисках едно голямо мляко с какао с парченца шоколад. Той ме погледна и просто каза нямаме такова може би искате "име което не запомних". След като помолих служителя да ми обясни какво предствлява напитката, която ми предлага, се оказа, че е точно това, което искам да пия. Зарадвах се и поръчах въпросната напитка, наричайки я с простото име мляко с какао, при което бях коригирана, че тя има друго име, не е просто мляко с какао. Тогава се запитах, защо по дяволите трябва да ми налагат техните измислени имена и да изискват от мен да го наричат така???? Подминах с усмивка и отидох, да изчакам напитката ми да бъде направена, за да си я взема :)
След като тя беше готово отново ми беше напомнено, че въпросната е готова и за пореден път ме коригираха, как я наричам :( До писане на оплакване не се стигна, но трябва ли да знаем всички имена на любимите си напитки, за да можем да си ги поръчаме и реално да улесним служителите на заведението?
ONDA също е много добра алтернатива! Всеки ден пия капучиното им и баристите са изключително любезни и усмихнати, винаги пълнейки чашата ми до ръба :-) :-)
ОтговорИзтриванедо първия анонимен (02 януари 2012, 18:27).
ОтговорИзтриванеАми ако на варената наденица я наричаш още кучешка радост, в магазина какво ще казеш - "Еднин килограм кучешка радост моля."?
Или идеш в McDonalds и кажеш един double whopper. Учещаш ли тънкъта линия?
Ами застани от тяхна страна и някой дойде и си поръча едно мляко с какао, а ти се чудиш какво искат?
Или отидеш в технополис и кажеш - "Един Samsung с плосък екран."?
Или кока-кола - "Една газирана карамелизирана вода с малко кофеин".?
Много ясно ще те попитат за потвърждение. Ако ще го наричай извара с макарони, ти си във верига/бранд магазин/мерчантдайз и нямаш право да мрънкаш, че не те разбират какво искаш като не използваш точните имена на бранда, освен в случая, в който са ти обяснили какво има вътре.
Бели кахъри са това. Бих им дала втори шанс. Може бариста да е нов, да е отегчен от работата, някой кисел клиент преди теб да му е накривил шапката, майка му да е на смъртно легло...
ОтговорИзтриванеВ Бургас си имам любимо Коста в центъра до Хеликон.
По-лесно е да се разгневиш, отколкото да покажеш великодушие.
До Анонимен (03 януари 2012, 00:18)
ОтговорИзтриванеСкъпи ми приятелю, никой не е длъжен да знае тъпите измислени имена в тъпите измислени кафета, които никнат като гъби:) Аз съм клиент отивам с парите си, повтарям, за да ме чуеш с парите си да си купя - мляко с какао, ако искат в Costa да му викат "рядко щастие", не ме интересува, каква пръдня ще ми сервират в половината кафета с цена на кафето от 2.50 + лв. Аз искам да съм просто клиент и да ме обгрижват, като отида на място, където кафето ми струва 2.50. А това, че ти си свикнал тъпите продавач-консултанти от Технополис да те мачкат, като сопол си е отделен въпрос.
Ще ме поправят 3 пъти ли, как ми се казва напитката?
Хаха,да ама "ядец, господине душевадец" - не губя аз, губят те и не само мен, като клиент. В последно време забелязвам някаква доста извратена тенденция, мазните продавачи предимно във възрастовата граница от 18-25 годишна възраст, главно в моловете, да ми се държат като в сериала "Дързост и красота", да се опитват да ми обясняват надменно някакви неща, които дори не искам да слушам. За съжаление, това, че на някой Фйешан гей му дават 350 лв. заплата в Costa-та, а него не го кефи, но пък го мързи да си търси работа (а пък и техните му изпращат сланина от село, за какво да си дава зор) мен слабо ме интересува.
Успех в пазара и внимавай да не бъдеш смачкан от някой мърчандайзер, докато си подрежда стоката.
анонимния отговаря.
ОтговорИзтриванеПрав си, Ачка. Освен продавачи еснафи има и клиенти еснафи. ;)
Не пожелавам на никого да е техен събеседник.
добро утро. Costa coffee , Starbuck и т.н. са McDonalds на кафетата. Да не говориме, че кафето им е с изключително ниско качество. Хората с уж големи претенции, дори не знаят, какво да търсят, а се доверяват на някакви брандове....е, това е просто добра реклама.Не бъдете овце. М/у кафето им е с много гаден вкус...За ценителите на хубаво кафе - посетете магазина за кафе и чай „Flavours & Moods”, който се намира на ул. „Кърниградска” 2. Кафето им няма нищо общо с това, което се предлага на пазара изобщо...а прехвалената Лаваца е един боклук с много добра реклама.
ОтговорИзтриванедобро утро. Costa coffee , Starbuck и т.н. са McDonalds на кафетата. Да не говориме, че кафето им е с изключително ниско качество. Хората с уж големи претенции, дори не знаят, какво да търсят, а се доверяват на някакви брандове....е, това е просто добра реклама.Не бъдете овце. М/у кафето им е с много гаден вкус...За ценителите на хубаво кафе - посетете магазина за кафе и чай „Flavours & Moods”, който се намира на ул. „Кърниградска” 2. Кафето им няма нищо общо с това, което се предлага на пазара изобщо...а прехвалената Лаваца е един боклук с много добра реклама.
ОтговорИзтриванеМного "Анонимни" ми станахте и малко трудно различавам, с кого говоря, ще ме извиняваш-пусти еснафлък :)
ОтговорИзтриванеЩом се заговорихме за еснафлък то драги ми "Смехурко",съм длъжен да споделя, че когато ходя да пазарувам искам да усещам, че хората с/у мен си заработват парите, а не просто, че си изпълняват таргета. Аз не искам да съм таргет на някой пищящ, който иска да ме залее с наизустените си реплики(а може би и с нещо друго) и да взема да си купя, това което той е решил. Съжалявам но не съм някакъв клиент-мазохист, който ходи да сваля продавачките та в този ред на мисли, не очаквам подобна близост и от тях. Ако ти обичаш нежният продавач да те шляпа по дупето докато си купуваш дънки, това е твой избор-всеки си има начин да се почуства значим.
ОтговорИзтриванеСтатията ти изобщо не е hate и много хубаво правиш, че описваш ситуацията в блога си. Това в днешно време е и най-разумното, което ангажираният потребител може да направи.
ОтговорИзтриванеИ аз не съм доволен от Коста .Последния път си поръчах Лате с Карамел , но естествено карамела го нямаше .Доволен съм от Бариста и Онда там слагат карамел на богато .
ОтговорИзтриванеИзвинявам се, но да говорите че кафето в Коста е отвратително означава че толкова и "разбирате"от кафе. Тъпанари !!!
ОтговорИзтриване