събота, юли 12, 2008

Как пресичат улицата в Киркланд, щата Вашингтон - Take It to Make It

Напоследък става все по-страшно да се опитваш да пресичаш улиците в София. Дори на пешиходните пътеки колите нямат търпение и натискат пешеходците. Често ми се налага да притичвам въпреки, че е зелено, но някой мастит чичка с Кайен или ML се е засвяткал и изглежда, че ще мачка наред пешиходци. 

Вчера, доста замислен от една среща, се опитах да пресека бул. Васил Левски наистина не на най-подходящото място. Само след секунда се озовах в един непрекъснат ад от минаващи пред мен и зад мен коли. На никой като че ли не му правеше впечатление, че на средата на пътя има човек. Мигновено си припомних как се пресичат улиците в Киркланд, Вашинготон - изобретение, което не съм виждал никъде другаде: 



Взимаш флагчето, което е със специално фосфорициращо покритие, маршируваш през улицата и го оставяш в кутията остреща. Кампанията има и слоган - Take It to Make It. Беше ми интересно да вида дали някой го ползва, но както всичко в Америка - да, ползва се, макар, че няма нужда. Защо ли? Защото като видят пешиходец на пътя колите в Америка спират поне на 3 метра и те изчакват да се качиш на тротоара преди да тръгнат. 

Толкова нужно нововъведение за София. Take it to make it на български трябва да е по-дълго. Непременно трябва да се напише, че освен да го вземеш, трява и да го оставиш след като пресечеш. Затова се чудя дали ще остане и едно флагче след първия ден на въвеждане? 


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, използвайте кирилица за да коментирате.