петък, януари 02, 2009

Как се прави бизнес по стария начин



Силно се надявах новата година и очакванията за икономически спад са вразумили бизнеса в България. Все още вярвам, че с малко по-голяма грижа към клиента, повече добавена стойност към предлаганите услуги, малкия и средния бизнес би могъл да се радва на приятни финансови резултати през настоящата година.

Втори ден от новата година. Обяд. Запушена закусвалня във Велинград, която има wi-fi. Невероятно!? Прекарваме горе долу добре, като се изключи кафето Lavazza, което е по-скоро втора цедка Нова Бразилия и хладния въздух в заведението. Но има Интернет и това ме кара да правя компромис с останалите неща. До момента, в който управителката на заведението не дойде да ни помоли да приключваме, защото имали много клиенти, които искали да заемат нашето място на сепарето и щели да похарчат повече пари от нас. А ние тъкмо мислихме да обядваме..... след сутришното кафе.

Просто не е познала милата госпожа! Това не е 1987 г. и аз не съм будала. Обслужването има значение и все повече ще има.

Заведението е Bonjour във Велинград! Явно няма достатъчно конкуренция в този град или на туристите се гледа като обект "днес го има - утре го няма".

Стига вече, хайде малко по-сериозна да правим бизнес!!!

7 коментара:

  1. Taka e priatelio. Ne moje da visi6 v zavedenie na edno kafene s chasove, osobeno kogato ima chakashti hora.Jiveia v USA i tuk na pochti vsichki mesta s wi-fi si ima ogranichenie na vremeto koeto prekarvash. Dori i da porachas i hilqda dolara da poharchish moje da sedish ne poveche ot 1 chas.
    Napalno prava e bila opravitelkata kato vi e izgonila. Az ako bqh klient i trqbvashe da chakam nqkoi s chasove da svarshi sas sutreshnoto si kafe pri uslovie che e veche obqd lichno shtqh da doida i da vi pomolq da mi osvobodite masata. Povechko saobrazitelnost i s ostanalite chakashti sledvashtia put.

    ОтговорИзтриване
  2. Глупости. Авторът е прав, живеем в настоящето. Анонимен сигурно живее в Тексас и обядва в Макдоналдс. И не може да пише на български.
    Като ме върнат от кръчмата на Анонимен, просто няма да вляза там втори път. Ще отида в заведението на някой друг, където ме оставят да стоя колкото си искам.

    Услугите имат значение! Кое е по-хубаво, да напазаруваш като бял човек в Кауфланд или да кажеш на Леля Златка от магазинчето(със завеси на ленти на входа) какво искаш и да попиташ(плахо) дали случайно е прясно? И дали е съвпадение, че такива магазинчета вече все по-рядко се намират?


    Има доста силна връзка между хората, които са доволни от обслужването и хората, които оставят бакшиш.

    ОтговорИзтриване
  3. Това е добра идея, ако отворят повече такива кафета ще спра да си плащам имнтернета и ще си вися по цял ден в тях на по едно кафеце.
    В тази ситуация не трябва да се възприемаш като клиент. Прояви съобразителност и отстъпи място на хората които наистина искат да се възползват от услугите на кафенето.

    ОтговорИзтриване
  4. Част от услугите на кафето е безплатния WiFI, скитер за това гордо седи на входната врата. Не съм отишъл да ползвам безплатен Интерент там, защото са ми го спрели у нас, а защото съм турист и искам да си проверя пощата докато пия кафе, а пък ако реша, може и да хапна. Но това какво ще консумирам, как и колко е лично мое решение. Това все едно да има тоалетна в завадението, ама тя да е заключена, щото да не си дошъл да правиш други работи в това заведение, трябва само да консумираш. Еми при това положение, защо да има меню в заведенията? Сядаш, каквото ти сервират, сервират, плащаш, консумираш на две на три и правим място за следващия.....

    Събудете се бе хора.

    ОтговорИзтриване
  5. kogato ti si pi4 i si otworish kafene i si platish naemi, zaplati, danuci , licenzi... i ti ste vuvedesh nqkakvo psevdo time ograni4enie, ili poiskvane da se poru4a po neshty novo sled tozi period zashtoto nestavat lesno neshtata

    trqbvashe da podhodish targovski i da si poruchash neshty dopalnitelno i towa e, pyk ako si sam na separeto pokani horata da sednat do teb

    ОтговорИзтриване
  6. Нищо не става лесно, без труд и усилия, но това не може да е оправдание за непристойно държание и лошо обслужване. Бях поръчал достатъчно неща,и не смятам, че някой трбява да ми казва колко и какво трябва да поръчвам, за да остана във заведението. Всъщност, колко е достатъчно?

    На сепарето до нас седнаха двама мъже, които обаче след като чакаха 15 минути сервитьорката да им обърне внимание, се изнесоха...... това е съвсем друга тема обаче.....

    ОтговорИзтриване

Моля, използвайте кирилица за да коментирате.