Събитието намери своите спонсори в лицето на Nextcom, Superhosting и Laptop.bg което направи присъствието на конференцията безплатно, и затова достъпно за всички. Какво по-хубаво от това на фона на широко рекламираните и прескъпи форуми на рекламаторите, дизайнерите и всякакви комерсиални събития, които наистина са поканили светила в областите на интерес, но са изключително недостъпни за хората, които биха имали полза от подобни форуми. Поздравления на Оги и съмишлениците му, които направиха това събитие възможно.
Лекторите на конференцията поднесоха интересна, но не много богата като новости и идеи информация. Факт е, както е коментирал Мърфи, че организаторите са разполагали с данни за аудиторията, техните области на интереси, уеб сайтове и т.н. С не много усилия биха могли да установят, че повечето присъстващи хора не са в първи клас по темата, но имат малко или много опит в оптимизацията за търсещи машини. Какво означава това?
Градивната критика е хубаво нещо, нека да не се засягат лекторите. На мен ми хареса конференцията, но също ми направи впечатление, че лекциите на повечето говорители не бяха съгласувани и не надграждаха, а се повтаряха в споменаваните 101 постулати, които всички в залата ги знаят.
Наистина щеше да е много по-интересно да се направи някакъв case study или да се покаже в реално време как може да се постигне нещо. Всички говореха за това колко бързо google им индексира съдържанието и усилията. Можеше в реално време да се покаже някоя добра практика. Това като идея за следващото събитие.
Другото ми конструктивно предложение е лекторите да не гледат към слайдовете, а към публиката. Да не започват изреченията с ТРЯБВА, да не се карат на присъстващите, да не поучават и да не изтъкват себе си като единствените специалисти, на които някой трябва да се довери професионално. Няма да давам конкретни цитати, за всяка една от тези леки забележки, но съм сигурен, че всеки присъствал на събитието схваща за какво става дума.
За пореден път се убедих, че да пишеш увлекателно е едно, но да говориш пред публика увлекателно е съвсем друго. Липсата на събития като това, както и на каквото и да е обучение и практика за презентиране ни играе лоша шега на всички българи. Хора, време е да се научим как да представяме добре идеите и знанията си публично.
Ето едно двуменутно видео с безценни съвети, дадени от Гай Кавазаки към хора, които искат да представят своята Start Up идея пред инвеститори, но 100% споменатите правила важат за всяка публична презентация:
Благодаря и за 2-та материала Chris. Прекрасно те разбирам, а и напълно съм съгласен с критиката.
ОтговорИзтриванеВсе пак не бива да забравяме, че лекторите по същество бяха конкуренти и повечето се запознаха на конференцията за сефте.
Лично аз ще взема предвид всеки твой съвет и се надявам следващия път нещата да бъдат още по-добри.
Хора, не бъркайте конференцията със семинара. Това, което наблюдавах беше семинар по SEO. Според мен ще е последният подобен.
ОтговорИзтриванеКогато няма интерес от страна на бизнеса към едно събитие, то си остава събранието на блогъри и уебмастъри. Жалко, но факт.
И стига с тоя Гъгъл...тва ли е Seo :)
Факт е, както е коментирал Мърфи, че организаторите са разполагали с данни за аудиторията, техните области на интереси, уеб сайтове и т.н.Темите на лекциите бяха подготвени преди самото записване, така че всеки който се е записал, е знаел какво ще слуша и е можел спокойно да пропусне това, което не го е интересувало.
ОтговорИзтриване@bgkulinar Темите на лекциите бяха ясни, аз не коментирам тях, а съдържанието на лекциите, някои от които биха могли да бъдат леко адаптирани предвид присъстващите в залата. Но си прав за това, че ако някой не смята дадена лекция за интересна като тематика, може да я пропусне.
ОтговорИзтриване